UNITRA WT-2 Laboratory Edition - płyta testowa, winylowa
- Dodaj recenzję:
- Producent: Unitra
-
Dostępność:
Na miejscu.
-
- szt.
- 599,00 zł / szt.
Unitra WT-2 Laboratory Edition - płyta testowa do ustawiania gramofonów
Płyta testowa Laboratory Edition Unitry została specjalnie zaprojektowana, aby umożliwić weryfikację sprzętu audio hi fi w warunkach codziennego użytkowania, tam gdzie najczęściej słuchamy muzyki, czyli w domu. Wersja Laboratory jest przeznaczona dla najbardziej wymagających użytkowników i entuzjastów urządzeń klasy high end. W zestawie znajdziemy dwa czarne winyle, zawierające zaawansowane sygnały testowe opracowane przez ekspertów Unitry. Zapisy umożliwiają dokładny pomiar różnych wskaźników, służących do kalibracji wydajności wkładki gramofonowej. Płyta kalibracyjna może być używana z gramofonami Unitry GSH-630 Fryderyk i GSH-801 Edmund, ale także z każdym innym dostępnym na rynku urządzeniem.
Wiedza i doświadczenie
Wersja Laboratory podobnie jak mniej zaawansowana płyta Standard powstała we współpracy z polską firmą. Łączy ona szeroką wiedzę i bogate doświadczenie w dziedzinie dźwięku analogowego. Jej powstanie nie byłoby możliwe bez cennego wkładu inżynierów zajmujących się nagraniami i masteringiem. Zewnętrzni eksperci oraz doświadczony zespół inżynierów Unitry, na co dzień projektujący gramofony, także mieli w tym swój udział. Celem wszystkich zaangażowanych ekspertów było uzyskanie najwyższej jakości i wierności odtwarzania stereo
Zawartość Laboratory Edition
W zestawie zaawansowanym znajdują się:
- Czarny winyl ze stroną A i B.
- Czarny winyl ze stroną C i D - obie płyty są to standardowe nośniki z lepszą jakością dźwięku.
- Instrukcja kalibracji ramienia. Szczegółowy przewodnik, który krok po kroku pomoże w precyzyjnym ustawieniu ramienia gramofonu. Od ustawienia kąta śledzenia igły VTA, poprzez azymut, alignment, siłę nacisku wkładki oraz antyskating.
- Wzornik do kalibracji ze ścieżkami do precyzyjnego ustawienia antyskatingu uwzględniającego siłę tarcia nie na płaszczyźnie, ale też w rowku.
Strona A
Track 1. 20 Hz – 20 kHz log −20 dB
Track 2. 20 Hz – 15 kHz log −14 dB
Track 3. 20 Hz – 2 kHz log 0dB
Ta sekcja zawiera serię odpowiedzi częstotliwościowych umożliwiających sprawdzenie i wykreślenie charakterystyki wkładki. Stosowanie różnych poziomów nagrywania pozwala nam uzyskać inny zakres częstotliwości. Maksymalna ciągła wysoka częstotliwość jest ograniczona przez każdą maszynę do cięcia winylu (ograniczenie technologiczne). Niski poziom nagrywania pozwala uzyskać wyższą charakterystykę częstotliwościową, ale z gorszym SNR.
Track 4. 30 Hz – 15kHz log −14dB VU [step]
Ostatni utwór ma odpowiedzi oddzielone pauzami. Poziom nagrania wynosi 14 dB poniżej standardowego poziomu odniesienia. Przy tym pomiarze warto wspomóc się używając oscyloskopu.
Strona B
Strona B zawiera gładką powierzchnię, pozwalającą sprawdzić działanie siły przeciwpoślizgowej (antyskatingu) oraz gładki rowek do testowania izolacji ramienia.
Użycie szablonu na płycie lub sprawdzenie reakcji ramienia na gładkiej powierzchni pozwala na ustawienie i sprawdzenie działania systemu przeciwpoślizgowego.
Ścieżka Silent Grove pomoże Ci eksperymentować z produktami i metodami izolacji gramofonu, abyś mógł w pełni wykorzystać swój odtwarzacz. Aby uzyskać najlepsze warunki odsłuchu, możesz używać zamkniętych słuchawek.
Strona C
Ścieżka 1, 2, 6
Standardowe sygnały testowe wow and flutter (3150 Hz). Miernik W&F będzie raportował dynamiczne zmiany prędkości jako procentowe odchylenie od wartości nominalnej. Miernik częstotliwości powinien wskazywać dokładnie 3150 Hz dla prędkości nominalnej. Można to sprawdzić na początku i na końcu płyty dla 33 1/3 RPM, a na początku dla 45 RPM.
Ścieżka 3
Ton referencyjny 1 kHz, 7 cm/s, boczny, w fazie (mono). Jest to podstawowy punkt odniesienia dla wszystkich pomiarów (O VU w studiu). Dostosuj balans kanałów w przedwzmacniaczu, aby uzyskać równy poziom wyjściowy. Obydwa sygnały (lewy i prawy) powinny być dokładnie w fazie (patrz wskazanie na oscyloskopie).
Ścieżka 4, 5
Utwory reprezentują ten sam sygnał, ale na jednym kanale. Możliwy jest pomiar poziomu przesłuchu lub można go również wykorzystać do sprawdzenia, czy wspornik jest dokładnie prostopadły do rowka. Obracaj wkład wokół jego osi promieniowej, aż pomiary ze ścieżek 2 i 3 będą możliwie najniższe i możliwie równe pomiędzy dwoma kanałami.
Strona D
Ścieżka 1. 20 Hz-15 kHz log -14dB [długi]
Charakterystyka częstotliwościowa z powolnym narastaniem i skalą logarytmiczną. Na początku ścieżki występuje ton o częstotliwości 1 kHz.
Ścieżka 2. 20 Hz-15 kHz lin -14 dB [długi]
Charakterystyka częstotliwościowa z powolnym narastaniem i skalą liniową. Na początku utworu występuje ton o częstotliwości 1 kHz,
Ścieżka 3. BINBEAT 0dB
Zestaw modulacji częstotliwości, który różni się w obu kanałach. Ta konfiguracja pozwala sprawdzić stabilność końcówki igły w rowku.
Ścieżka 4. AS 315 Hz do +10dB [bocznie]
Test przeciwpoślizgowy (antyskating), amplituda 315 Hz do +10 VU, boczna. Sygnał powinien pozostać czysty w obu kanałach aż do najwyższego poziomu, co zostanie potwierdzone dźwiękowo i obejrzane na oscyloskopie. Jeśli wystąpią zniekształcenia, zwiększ lub zmniejsz siłę antyskatingu upewniając się, że nie ma przeskakiwania.
Ścieżka 5. AS 1 kHz 20 dB [poziomo]
Ton odniesienia 1 kHz przy -20 VU, pionowo. Ten sygnał przesunięty w fazie powinien zniknąć po zsumowaniu do stanu mono. Wszelkie sygnały, które są nadal obecne, to artefakty zniekształceń, brak równowagi kanałów lub anomalie taktowania (fazy). Test ten można wykorzystać jako drugie potwierdzenie regulacji przeciwpoślizgowej.
Przygotowanie do Testów
Jak ustawić gramofon przed testem?
Aby poprawnie przeprowadzić test z płytą Laboratory Edition Unitry, należy dokładnie zapoznać się z instrukcjami dotyczącymi gramofonu i ramienia. Kluczowe jest właściwe ustawienie ramienia, aby było równoległe do powierzchni płyty winylowej. Użytkownik powinien również ustawić siłę nacisku (Vertical Tracking Force) oraz siłę przeciwpoślizgową (Anti-Skating) zgodnie z zaleceniami producenta wkładki.
Zalecenia
Aby zachować optymalną jakość dźwięku i zminimalizować zużycie płyt oraz igły, zalecana jest następująca procedura przed i po każdym odtworzeniu:
Przed każdym użyciem należy usunąć pył z powierzchni płyt za pomocą miękkiej szczotki antystatycznej lub ściereczki. Trzeba także pamiętać, aby oczyścić igłę przed i po każdym odtworzeniu nagrania.
Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.