AudioSolutions Figaro M2 - kolumny podłogowe

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: AudioSolutions
  • Dostępność: Na miejscu. Na miejscu.

  • Czas realizacji: 4-6 tygodni
  • para
  • 46 090,00 zł / para
  • Oblicz_raty_duckblue

AudioSolutions Figaro M2 - kolumny podłogowe

AudioSolutions Figaro M2 - kolumny podłogowe

 

Poznaj zupełnie nowego Figaro. Ewolucja najbardziej udanej serii głośników. Minęło pięć lat od wprowadzenia oryginalnego Figaro w 2018 roku, a mimo to po raz kolejny przesuwamy granice. Nowy Figaro został znacznie udoskonalony pod każdym względem. Ciesz się nowoczesnym designem z mosiężnymi metalowymi akcentami i satynowymi kolorami. Dajemy Ci niezwykły tandem wydajności i designu, w którym nauka spotyka się ze sztuką.

Figaro utrzymuje ponadczasowy design AudioSolutions. Zaprojektowany do łatwego napędzania przez większość wzmacniaczy i z możliwością umieszczenia bardzo blisko ściany. Zadaniem Figaro jest ułatwienie Ci życia poprzez jak najprostszą konfigurację, okablowanie i dopasowanie wzmacniacza.

Cechy

Trójdrożny system głośników zaprojektowany z głośnikiem wysoko-tonowym z jedwabną kopułką Mini-Horn i naszym unikalnym przetwornikiem średnio-tonowym, który skutecznie pracuje w rozszerzonym paśmie środkowym, czyniąc go przetwornikiem o rozszerzonym paśmie, co pozwala nam przesunąć częstotliwości podziału przetworników, a tym samym zmniejszyć zniekształcenia zwrotnicy i ich percepcję. Dwa zupełnie nowe, przeprojektowane przetworniki basowe ER (Extra Rigid) z twardą papierową membraną zapewniają szybsze i głębsze brzmienie basów oraz poprawiają ogólną klarowność dźwięku.

System obudowy Cabinet-In-a-Cabinet zaczerpnięty z wyższej serii Virtuoso przyczynia się do złożonego systemu zamkniętego, który eliminuje niepożądane rezonanse, zamieniając energię akustyczną w ciepło, umożliwiając wszystkim przetwornikom pracę z precyzją i dynamiką.

Figaro zawiera wysięgniki z kolcami o regulowanej wysokości, terminale połączeniowe WBT NextGen z bi-ampingiem dla modeli L i XL, a także zupełnie nowe 6 unikalnych, nigdy wcześniej nie widzianych satynowych wykończeń z mosiężnymi metalowymi akcentami.

Ładowanie Mini-Horn

Figaro wykorzystuje technologię ładowania Mini-Horn, aby poradzić sobie z niesławnym problemem miękkich kopuł - pękaniem i „chodzeniem” stożków. Rozpad stożka i „chodzenie” ma miejsce, gdy głośnik wysoko-tonowy z miękką kopułką jest mocno napędzany przy wysokim poziomie sygnału. Zniekształcenia rosną wykładniczo, ponieważ:

  1.  po osiągnięciu określonego punktu poziomu sygnału, a tym samym przyspieszenia/amplitudy kopułki, środkowa część kopułki wygina się w niekontrolowany sposób z powodu miękkiej natury jedwabiu
  2.  różnice w ciśnieniu powietrza za kopułą i przed kopułą tworzą nieliniowe środowisko i przezwyciężają zdolność zawieszenia do zapobiegania osiowemu ruchowi stożka

Nasz Mini-Horn opiera się na tłumieniu akustycznym, które ma miejsce w przedniej części kopuły. Dokładnie mierzymy, przy jakich częstotliwościach kopuła zaczyna się wyginać i emitować lawinę zniekształceń. Następnie Mini-Horn jest projektowany i produkowany zgodnie z pożądanymi specyfikacjami, aby tłumić te częstotliwości. Rezultatem jest proporcjonalne tłumienie ruchu głośników wysokotonowych. Im głośniej gra, tym większe tłumienie i ciśnienie powietrza w przedniej części uzyskuje z emitowanego przez siebie dźwięku. Jest on określany jako impedancja akustyczna i jest w dużym stopniu zależny od kształtu Mini-horna. Kolejnym pozytywnym produktem ubocznym tego procesu jest to, że Mini-Horn zwiększa czułość, a tym samym wydajność przetwornika.

Rozszerzone pasmo średnie 

Ludzkie ucho ma nierówną wrażliwość na różne częstotliwości. Jesteśmy naturalnie mniej wrażliwi na wysokie częstotliwości, a zwłaszcza na niskie częstotliwości. Wyjątkiem jest wrażliwość na średnie częstotliwości w paśmie 1000-2000 Hz, która wynika z ewolucji. Wadą tego zjawiska jest to, że jesteśmy w stanie usłyszeć i wskazać najdrobniejsze niedoskonałości odtwarzanego dźwięku na tych częstotliwościach. A niedoskonałości w odtwarzaniu dźwięku nazywane są zniekształceniami.

Większość producentów oblicza punkty zwrotnicy właśnie w tym obszarze 1000-2000 Hz. Ponieważ każdy przetwornik ma swoje naturalne spektrum zniekształceń, faktycznie możemy usłyszeć przejście z jednego przetwornika na drugi, nie mówiąc już o dodatkowych zniekształceniach spowodowanych przesunięciem fazowym zwrotnicy. Powstały dźwięk jest opisywany jako dźwięk nienaturalny lub wielokierunkowy. Nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie naturalnych zniekształceń przetwornika lub przesunięcia fazowego w zwrotnicy, które jest matematycznie powiązane ze sposobem obliczania zwrotnicy db/oct.. Jedynym sposobem walki z tym jest wykorzystanie punktów zwrotnicy z dala od tego obszaru (1-2 kHz). Z tego powodu stworzyliśmy przetwornik średnio-tonowy o rozszerzonym paśmie. Punkty zwrotnicy 400-4000 Hz są oddalone o oktawę od pasma czułości. To rozwiązanie nie tylko pomaga w postrzeganiu zniekształceń zwrotnicy, ale słuchacz otrzymuje jednolity, nieprzerwany dźwięk pochodzący z jednego przetwornika z praktycznie zerowym przesunięciem fazowym.

System Cabinet-In-a-Cabinet

Nowe głośniki Figaro mają wspólną konstrukcję obudowy typu Cabinet-In-a-Cabinet. System ten opiera się na dwóch oddzielnych obudowach – obudowie wewnętrznej i obudowie zewnętrznej, połączonych ze sobą cienką warstwą poliuretanu. Wewnętrzna obudowa jest wykonana z lekkiego, ale sztywnego materiału, który kontroluje podstawowe wibracje poprzez pochłanianie mocy akustycznej pochodzącej od przetworników. Następnie cienka warstwa lepkiego poliuretanu umieszczona pomiędzy obudową wewnętrzną i zewnętrzną działa jak warstwa tłumiąca, która przekształca wibracje powstające w obudowie wewnętrznej w ciepło. Pozostałości drgań są następnie tłumione przez zewnętrzną obudowę wykonaną ze znacznie cięższego i mniej gęstego materiału, pełniącego rolę tłumika masowego.

Przetworniki basowe ER Cone

Głośnik Figaro drugiej generacji wykorzystuje przeprojektowane przetworniki basowe z papierowymi membranami ER - oznacza bardzo sztywny papier. W rzeczywistości jest to widoczne na powierzchni stożka w postaci płatków twardej miazgi oraz włókien i jest naturalne dla stożków sztywnych. Stożki papierowe ER zostały wybrane ze względu na wszystkie zalety tradycyjnych stożków papierowych oraz zalety stożków z twardego materiału. Twarde stożki (metalowe, ceramiczne itp.) zapewniają równomierny ruch przeciwsobny, w którym wszystkie wierzchołki stożka działają jak jednolity tłok, co jest pożądane. Wadą jest to, że twarde stożki mogą mieć wczesne punkty rozpadu i dzwonienie z powodu braku właściwości tłumiących wewnątrz samego materiału. Z drugiej strony papier nie ma punktów łamania, ponieważ jest dość miękki i elastyczny, ale nie działa jak tłok i zwykle krawędź papierowego stożka trzepocze, a cały stożek się wygina. Posiadanie pozytywnych właściwości papieru i wprowadzenie materiałów utwardzających, takich jak mocne włókna i twarda masa celulozowa, daje nam unikalny stożek, który działa jak tłok, ale jednocześnie nie ma punktów dzwonienia lub wczesnego rozpadu stożka. Stożki ER pozwoliły nam wprowadzić nowe, przypominające tłoki przetworniki basowe i oczywiście nasze rozszerzone pasmo średnio-tonowe.

 

Dane Techniczne:

  • Wymiary (wys. x szer. x gł.): 1108 mm x 272 mm x 472 mm (44,1 x 10,7 x 18,6 cala)
  • Waga: 45 kg / 99 funtów każdy
  • Waga transportowa: 49 kg / 108 funtów każdy
  • Czułość: 91,5 dB przy 2,83 V 1 m
  • Sugerowana moc wzmacniacza: 10-300 W;
  • Impedancja: nominalna 4,0 Ω
  • Częstotliwość graniczna: 400 Hz; 4000 Hz
  • Pasmo przenoszenia (w pomieszczeniu): 30-25000 Hz
  • Przetworniki: 19-milimetrowy jedwabny głośnik wysoko-tonowy, 15,2-centymetrowy papierowy stożek ER, dwa 18,3-centymetrowe papierowe przetworniki nisko-tonowe ER


Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.